Počet zobrazení stránky

neděle 7. listopadu 2010

Káva a ...



"linecký koláč s jablky", který dělávala zpaměti maminka a neměla jsem tudíž na něj recept...  Až jednou mi koláč nabídla kamarádka Eva a hned jsem si recept opsala, tady je:  1 Hera, 15 Dg moučkového cukru, 60 Dg hladké mouky, 1 prášek do pečiva, 2 celá vejce a 2 lžíce mléka - vše ručně  zpracovat na vláčné těsto. Z jedné poloviny rozválet placku a dát do vyššího vymazaného plechu, na to strouhaná jablka /čím víc, tím líp)  posypaná skořicovým cukrem a přikrýt plackou z druhé poloviny těsta. Péct  na cca 150 ° cca 35 - 40 ' .


Dobrou chuť a krásný den

5 komentářů:

  1. Janko, to je krásně vidět na tvém blogu, jak si umíš takové chvilky udělat a vychutnat...:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Tak tenhle koláč peče babička a vždycky jsme se po něm mohli utlouct, až jsem z ní vyškemrala recept - je prakticky stejný jako ten váš, akorát ona ještě přidává do jablek jeden vanilkový pudink, tím se jablka ještě trochu zahustí (stačil by určitě škrob).

    OdpovědětVymazat
  3. Hani, ten koláč mám spojený se svou maminkou a ta tam pudink nedávala (tudíž ho do tohoto koláče nedávám ani já, abych "nezkazila" tu vzpomínku). Pravda je, že do jiných moučníků s jablíčky ten pudink přidávám. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Vzpomínky hrají roli velikou a nepominutelnou, to souhlasím. :-)

    OdpovědětVymazat

Vážím si každého vašeho komentáře a děkuji za ně.