Počet zobrazení stránky

úterý 10. prosince 2013

Porcelán

Některým věcem neodolám - třeba krajkám, výšivkám, porcelánu, obrazům... Má babička i maminka si potrpěly na hezký porcelán. Některý, ten obyčejnější, býval v kuchyni v prosklené vitríně kredence, jiný, cennější, v sekretáři v obývacím pokoji. Bohužel  většinu té křehké krásy  jsme  my, děti, svýma neobratnýma rukama postupně rozbily a zachránil se úplný jen jeden, ten nejsvátečnější, stříbrný. Já všechen jejich  porcelán jako malá holka milovala a  lásku ke "střepům" jsem po nich zdědila.   Před několika lety jsem na burze uviděla a koupila jeden "babiččin" servis a hned jsem si vzpomněla na dávno zmizelé krásné chvíle s ním spojené. Používám ho vždy v zimě na tzv. medvědí mlíčko, tedy na horké mléko s medem a rumem, které úžasně zahřeje:

...ve skutečnosti je mnohem krásnější, než na těchto fotografiích...
...je hlavně krásný těmi vzpomínkami...
 
a takový servis používala babička na kávu pro návštěvy :
... má zvláštní hranatý tvar...
... trochu připomíná tvarem Art Deco...


Neodolala jsem a koupila si i toto torzo servisu nejen proto, že mi připomíná pohodu dětství, ale také proto, že má nádherné čisté linie. 





Hezký den všem  a děkuji za návštěvu...



2 komentáře:

  1. Lado, úplně chápu, že se takové nádheře nedá odolat, zvlášť když má vzpomínkovou hodnotu, jsou to moc hezké kousky, hezký večer,
    Marcela

    OdpovědětVymazat
  2. Marcelinko, potěšilo mne, že chápeš sílu krásných vzpomínek, které jsem měla na mysli. Děkuji a přeji pohodové dny.

    OdpovědětVymazat

Vážím si každého vašeho komentáře a děkuji za ně.