Počet zobrazení stránky

pondělí 21. dubna 2014

Bílou sobotu

jsem letos prožila s kamarádkou Evou na velikonočním setkání s jarmarkem v půvabných Radonicích nad Ohří. Už před vesnicí mne zaujal tento kříž na malém kopečku
:-) nějak se mi daří useknout na fotkách konce objektů...
Radonice byly úžasné samy o sobě - taková pravá česká vesnice, jaké miluji - s červenými střechami domků, 
s krásným kostelem, ke kterému se stoupá vzhůru po schodech,
:-)na fotce opět chybí kousek - špička věže s křížkem


s nádhernou farou, do které jsem se ihned zamilovala,
s řekou, přes kterou vede hezký most a spojuje vesnici s chatařskou kolonií, která byla o velikonočních svátcích plná chatařů




a hlavně se spoustou úžasně milých lidí, kteří nás - cizí přivandrovalce zdravili, bavili se, usmivali se...
 V kostele pořádal Zvelebovací spolek Boleslava Jablonského velikonoční zpívání - od dětí z mateřské a základní školy v Košticích až po smíšený pěvecký sbor HAPPY SMILE, který byl naprosto úžasný...

a po hudebním vystoupení a krátkém zastavení na jarmarku lidové tvořivosti jsem si prohlédla hřbitov u kostela. Mám ráda staré hřbitovy s jejich náhrobními nápisy - při jejich čtení si představuji ty lidi a jejich životy, osudy ...
No uznejte - to je úžasné označení "vrchnostenský zahradník v Pátku", "jeho choť", "jejich dcera"  - to o těch lidech hodně vypovídá, na rozdíl od anonymní vsypové loučky na dnešních hřbitovech...
Moc krásně prožitý den mezi spoustou příjemných lidí, kteří se setkávají a aktivně podílejí na pestrém životě ve svých Radonicích nad Ohří.

Pohodové Velikonoční pondělí

6 komentářů:

  1. Ja sa dokonca rada prechádzam po starých cintorínoch :-), ale myslím, že to je normálne ... je tam ticho, iba šum lístia v storočných stromoch a spievajúce vtáčiky ...
    A mali ste pekné privítanie, to sa už dnes len tak nevidí.
    Ahoj Ladi a ešte pekné sviatočné chvíľky :-)
    PS. Už sa mi hádam podarí napísať príspevok o našich mačacích peripetiách :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, ahoj - nejkrásnější jsou vesnické hřbitůvky, ty mám nejraději - máš pravdu, ticho, klid, pokoj, krásné staré stromy a jen ptáčkové se ozývají... A už se těším na kočičí příběhy, držím palce, aby se podařilo napsat ty historky. Papa..:-)

      Vymazat
  2. Děkuji za pěkný velikonoční výlet, ikdyž jen od stolu :-)
    J

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaromilko, pokud se ti výlet líbil, tak jsi mne moc a moc potěšila. Už mám připraveny i další, tak Tě zvu... Pa a hodně pohody. :-)

      Vymazat
  3. Ahoj Lada,fotečky sú nádherné najviac ma dostala tá rieka, tá je úchvatná.Krása.Maj sa pekne.
    Rena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojka, Renatko, řeka Ohře i krajina kolem ní je moc hezká, i když občas prý chataře pozlobí, když se vyleje z břehů. Hodně pohody.

      Vymazat

Vážím si každého vašeho komentáře a děkuji za ně.