Počet zobrazení stránky

pátek 11. dubna 2014

Fláje




Jako malá holka jsem měla ráda výlety na  Flájskou přehradu. 

Je to nádherná stavba a vypadá v té horské  krajině dost přirozeně, nenásilně.


 Technická krása a hold lidskému umu...
 


Tam dole pod hrází ta červená střecha domečku a spousta schodů vedoucí k němu mne fascinuje
Ovšem čím jsem starší, tím více - vedle obdivu k samotné stavbě - lituji i zaniku krásné staré obce Fláje, násilně přetržených lidských osudů jejích obyvatel a zničených starých domů (obrázky jsou z roku 1928)

A toto je pár informací o samotné stavbě:





Cestou domů mne překvapilo množství vykácených stromů. Čím blíž k Litvínovu, tím je dřívější hustý les místy velice prořídlý nebo úplně zlikvidovaný.  Naproti tomu čím blíž k Flájím a Českému Jiřetínu, tím jsem viděla víc nově zasazených jehličnanů.

Hodně pohody

2 komentáře:

  1. Bože úžasný pohľad,nádhera.Niečo tak krásne sa len tak ľahko nevidí.Pá,pá.
    Rena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Reni, i přes tuto zimu tak chudou na sníh a jaro tak chudé na déšť má přehrada dost vody - je to totiž zdroj pitné vody pro města na úpatí Krušných hor. Jsem ráda, že se ti také líbí. Hezkou neděli Ti přeji...

      Vymazat

Vážím si každého vašeho komentáře a děkuji za ně.