Počet zobrazení stránky

neděle 20. dubna 2014

Pečeme velikonoční tradice...

nejprve jidáše, dozlatova upečené, s polevou z medu, másla a rumu a bohatě pocukrované:
a pak beránek s červenou mašlí, jakou mu vždy dávala maminka:
a při pohledu na ubývajícího beránka mne napadají slova, která jsem kdysi dávno slyšela: "... velikonoční beránku, proč ses obětoval, kdo tě o to prosil - kdo tě o to žádal? Lidé..."
Požehnané velikonoční svátky 



6 komentářů:

  1. To by mě zajímalo, co je to za slova...
    Dneska ovšem je velikonoční neděle, a tak se slaví vzkříšení. Ostatně jak se ukazuje, dnešní liturgická barva je právě bílá. A u nás v kostele byl dneska i křest. Tak to bylo velice slavnostní a radostné a bílé. :D A zpívali jsme Buď Tobě sláva, což je úžasná slavnostní a radostná píseň na melodii od Händela, která mi k dnešku patří...
    I když to bylo bez tradičního pečiva (a teď dostávám další chutě...). :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, kdysi velice dávno byl v rozhlase nějaký pořad na pokračování, tuším o Petru a Lucii (snad něco jako obdoba Romaina Rollanda).Tam někde taková slova zazněla a mně se vryla do paměti...Vůbec si nepamatuji už autora ani obsah, poslouchala to má maminka, ale pořád mi v uších znějí ta slova o velikonočním beránku. Snad to je opravdu z tohoto pořadu, nevím už přesně :-)

      Vymazat
  2. Lado, krásně máš nazdobeno a napečeno!!!! Jidášky voní až k nám a úplně se na ně sbíhají sliny. Přeji požehnané Velikonoce a krásné jarní dny. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jitko, jidáše opravdu velice voněly (neošidila jsem polevu o pořádnou dávku rumu) a už postupně mizí. Děkuji za přání a přeji také pohodové dny.

      Vymazat
  3. Milá Lada vidím ,že máš krásne nachystané tie úžasné koláčiky by som veru ochutnala tie nepoznám.Ale vyzerajú aj s barančekom mňam,mňam.Maj sa krásne.
    Rena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Renatko, je to takové těsto skoro jako na české buchty, ale bez vnitřní náplně a dělají se z něj uzly, copánky nebo šneci. Na upečené přijde poleva z rumu, másla a medu a pak pocukrovat...Hodně pohody Ti přeji.

      Vymazat

Vážím si každého vašeho komentáře a děkuji za ně.