Počet zobrazení stránky

úterý 29. července 2014

Libeček ze zahrádky

a  rajčata s paprikami jako lečo, to je  - spolu s kouskem "urvaného" domácího chleba - výborné letní  jídlo... 
Ten chlebík musel být "urvaný", protože byl tak měkký, že se nedal krájet...:-)

Jinak lečo s takovou maličkou klobáskou bylo jedno ze tří konzervovaných jídel, které jsme v dětství směli o prázdninách na chatě  jíst "jako mimořádnou nouzovku". Těmi dalšími byla vepřová konzerva (byla vynikající namazat na čerstvý chleba, posypat cibulkou a s rajčatovým salátem  k večeři) a pak luncheon-meat (ten když se vyklopil celý z konzervy, nakrájel na silnější plátky a osmažil, byl výborný k bramborkám i jako letní chatařský oběd). Dodnes na tyto tři druhy konzerv s kamarádkami vzpomínáme... Dneska nejím žádné konzervované jídlo, nechutná mi a nevěřím konzervám.

Hodně pohody

8 komentářů:

  1. Milá Lada,mňam lečo milujem a ešte si mi ho tak pekne naservírovala a nafotila,takže zajtra varím lečo.Maj sa krásne.
    Rena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Renatko, tak ať ti zítra lečo chutná - nejméně tolik, co chutnává mně. Měj se moc hezky. :-)

      Vymazat
  2. Vepřovou konzervu pamatuju, byla fakt dobrá na chleba. Dneska se to jíst nedá. Lančmít to samé. Dneska je to jen mazlavé cosi .... Ke všemu je to o hodně dražší, než dřív. Ale do hlavy mi to nejde, když dřív mohly být ty konzervy kvalitní a dobré, proč to nejde dneska?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jednou mi kamarádka doporučila vepřovou konzervu nějakého jihočeského výrobce, no - chutnalo to trochu podobně, ale opravdu jen trochu... Podruhé jíst to jsem už neriskovala. Nevím, proč dneska je ta kvalita tak špatná...možná tím, že výrobci už nejsou ti původní, co byli, že se změnily normy přípravy potravin... nevím.

      Vymazat
  3. Taky jsme tyhle konzervy jídávali :-)) Teď kupuje přítel vepřovky v Polsku a jsou prý výborné, já to nemusím....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jídávali jsme je a byly tenkrát dobré, dneska je také fakn nemusím... Hodně pohody, Zdenko. :-)

      Vymazat
  4. Tedy takové chutě mnam --dala bych si hned :o)
    Konzervy už opravdu nejsou to co bývalo :o( na dovolenou už si děláváme vepřovky svoje :o) Měj se Ladi moc hezky :o) Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, tak to bych měla o váš recept na vlastní vepřovky velký zájem... Už jsem zvažovala dělat sama šunku - viděla jsem to předvádět jednoho řezníka a přišlo mi to snadné a hlavně bez všelijakých nedobrých přísad. Měj se moc hezky.

      Vymazat

Vážím si každého vašeho komentáře a děkuji za ně.