Počet zobrazení stránky

pondělí 22. září 2014

Prstýnek z pouti...

Kdysi jsem tu ukázala zlatý prstýnek, který jsem si nechala dělat. Měl vypadat přesně jako staré pouťové prstýnky, které jsme nosily jako malé holčičky a kdysi se kupovaly ve "štěstí". Chtěla jsem si ten pouťový prstýnek koupit, ale nedal se sehnat - všude byly už takové moderní, s beruškami a srdíčky místo klasického červeného kamínku. Můj zlatý prstýnek dopadl  špatně -



jednak vypadá úplně jinak, než měl a hlavně - nedá se nosit, ta "šikovná" zlatnice zasadila kámen tak podivně, že jeho ostrý konec přesahuje vnitřní obrubu prstýnku a zarývá se do prstu. Ta ostrá špička je vidět proti hnědé slupce kaštanu...

V Berouně na hrnčířském trhu jsem objevila u jednoho stánku podobný a koupila si ho... No, je pořád ještě jiný, než ty staré "pravé" pouťové prstýnky, je celý tak podivně maličký a tenoučký, kamínek (bývalo to kdysi asi sklíčko - jasně červené, odrážející světlo) není zářivý a čirý, obroučka je velice tenká a z profilu kulatá, ne plochá ...


 ale přece jen se těm pouťovým prstýnkům aspoň vzdáleně podobá. Ještě se pokusím kleštičkami trochu opravit ta dutá místa a bude to téměř ono, no - opravdu vzdáleně to bude připomínat něco z mého dětství... 

Hodně pohody

6 komentářů:

  1. Ty si tuším poradíš so všetkým :-)
    Ten prvý by som odniesla na reklamáciu tej "šikovnici", lebo toto sa naozaj nedá nosiť. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ten prstýnek schovala k narozeninám a pak jsem z toho byla tak zklamaná, že jsem ho odložila a nechtěla jsem na něj i myslet. A ta "šikovná" paní už dávno zkrachovala, není se čemu divit...Hodně pohody.

      Vymazat
  2. Veru na ten príspevok o prstienku si spomínam,ale je ho škoda keď sa nedá nosiť.A tie staré prstienky čo predávali na kolotočoch tie už veru nemajú,teraz je všetko samá Čína.Maj sa krásne.
    Rena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Reni, je to tak, jak píšeš - samý čínský šunt a nic našeho domácího, tradičního se už nenajde. Měj se moc hezky..

      Vymazat
  3. No nazdar... tedy ta zlatnice tedy opravdu má šikovné prstíky :o( škoda že jsi ho nešla hned ji ho hodit na hlavu.... omlouvám se za ten názor.... ale tohle nepochopím...:o(
    Na ty prstýnky také pamatuju mívala jsem jich na ručce několik a je pravda že ty nové už nejsou takové jako ty naše ♥ Měj se Laduško moc hezky...Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, je zajímavé, že i takové drobnosti, jako byly ty pouťové prstýnky, měly tehdy aspoň nějakou kvalitu - ty dnešní jsou opravdu nevkusný a nepovedený brak. A ten zlatý prstýnek jsem (zklamaná a naštvaná) zatím uložila "k ledu", ale možná časem nechám zbrousit tu špičku u kamene, aby se dal nosit... Hodně pohody.

      Vymazat

Vážím si každého vašeho komentáře a děkuji za ně.