Počet zobrazení stránky

středa 17. září 2014

Hrnčířský trh ještě...

Kdysi mne okouzlily bílé porcelánové domečky, do kterých se dávají čajové svíčičky a pak krásně romanticky svítí. Několik jsem si jich postupně koupila, pak je sestavila do malé vesnice a propojila vánočními světýlky. Občas si je rozsvítím, moc ráda se na ně dívám, když svítí v temném pokoji - vyvolává to ve mně dojem zimy, malé zasněžené vesničky  s kostelíky a kapličkou předvánočním čase...

Kdybych nebyla tak posedlá bílou a neměla už ty své bílé porcelánové domečky, určitě bych si koupila tyto keramické, které jsem viděla na hrnčířském trhu v Berouně:




Jsou prostě nádherné...
Ve snaze najít bližší informace o autorech této krásné keramiky, vyhledala jsem si stránky obce Dolní Radechová , která je blízko Náchoda směrem k Červenému Kostelci - http://www.dolniradechova.cz/ a začetla se do jejich zpravodajů. Bylo to moc zajímavé čtení, od současných problémů přes historii obce z dob 2. světové války až po půvabné pohádky o Krakonošovi. Také jsem se dozvěděla, že manželé Petržilkovi dávají své keramické domečky jako pamětní dárek při každoročním vítání občánků. Krásný dárek, že? Tak se mi zdá, že se v této obci může příjemně žít... 

Hodně pohody


13 komentářů:

  1. paaani mas tam krasnu bielu dedinku... viem si predstavit ako sa citis ked si zapnes svetielka do domcekov...ja totiz tiez milujem sviecky, svietniky a vsetko blikoce a svieti, pa Zuzana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Svíčičky a a světýlka jsou takové milé a dělají hned dobrou náladu, zejména v zamračeném dni, viď? Hodně pohody, Zuzi.

      Vymazat
  2. Domečky jsou pěkné. Jeden na svíčku mám, ale je takový obyčejný:-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, všechno, co může svítit, je pěkné a romantické, i to obyčejné. :-)

      Vymazat
  3. Jsou překrásné :o) já mám jen jeden takový malinkatý vánoční na svíčku :o) Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem začínala také jen takovým malinkatým vánočním na svíčku a takhle se to rozrostlo...:-)

      Vymazat
  4. Milá Lada,tie Tvoje biele sa mi páčia viac pripomínajú mi takú tú pravú zimu,vyzerajú úžasne keď svietia ako keby som videla krásnu zasneženú dedinku.To musí byť úžasný relax keď Ti svietia.Nádhera.
    Maj sa krásne.
    Rena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Reni, také mi ty bílé víc připomínají zimu a jsou něžnější, tamty keramické bych asi volila na chaloupku do hor a dát je za okno, aby splynuly s přírodou. Měj se moc hezky.

      Vymazat
  5. nádherné domečky, taky je mám moc ráda..ale mám zatím jen jeden...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Začala jsem také jedním a pak přibývaly další a další, takže věřím, že časem jich budeš mít také víc...Hodně pohody přeji.

      Vymazat
  6. Ladi, to vůbec nevím, že kousek ode mne vyrábí takové krásné domečky :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak to vidíš - takovou krásu máš blízko. Možná mají u keramické dílny nějakou galerii- musí mít krásné i ostatní výrobky. Pa, Zdeni.

      Vymazat
    2. Je to naprostá nádhera, nevíte, prosím, od jaké firmy z Hrnčířského trhu v Berouně jsou ty bílé domečky? Ty druhé znám a doma mám (Petržílkovi). Děkuji:-) Petra

      Vymazat

Vážím si každého vašeho komentáře a děkuji za ně.