Počet zobrazení stránky

čtvrtek 18. prosince 2014

Čtyři větvičky


cesmíny jsme  si s kamarádkou ustřihly z keře dnes odpoledne. Po zkušenosti z minulých let jsme se náležitě vyzbrojily koženými rukavicemi a zahradnickými nůžkami - každý, kdo někdy cesmínu trhal, ví, o čem mluvím...

Ještě před rokem byly keře cesmíny nádherně veliké, dokonce měly i ty krásné červené bobulky (které jsou jedovaté),

ale na jaře byly při údržbě zeleně téměř zlikvidované.  Snad se  do příštích Vánoc zase vzpamatují. 
Těmito lístečky připevněnými na červené stužce jsem chtěla ozdobit vánoční dárky, ale jsou příliš ostré, takže jsem to vzdala. 

Přeji hodně adventní pohody



8 komentářů:

  1. Ladi i bez bobulek vypadají krásně :o) měj se moc hezky...Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, ale stejně mám nejraději čerstvé smrkové větvičky. Hezký víkend.

      Vymazat
  2. Sú hlavne veľmi zaujímavé a s bobuľkou dokonalé. Určite patria k Vianociam a takýto ker by som neobišla. Často chodím s nožnicami v taške :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) Jani, nejkrásnější "úlovky" nacházím v lese - šišky, žaludy, větvičky, chvojí. Z lesa chodívám s taškou nasbírané krásy. Hezké adventní dny přeji.

      Vymazat
  3. Lado, cesmína je určitě krásná rostlina, ne tak úplně u nás běžná a ne vždy se jí daří, jako náhradu používám mahon, hezký den,
    Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcel, cesmínu mám ráda od doby, kdy jsem prvně viděla překrásný film Malé ženy a jako jedinou věc jsem ji z ciziny pro Vánoce přejala. Z mahonu jsem viděla nádherný adventní věnec. Hodně pohody.

      Vymazat
  4. Milá Lada , mám doma tento krík ale je ešte malý a bobuľe na ňom ešte neboli . Ale pichá parádne.
    Maj sa krásne,
    Rena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Reni, kdysi jsem slyšela, že mají být nejméně dva keříky, aby na cesmíně byly červené bobulky. Pa...

      Vymazat

Vážím si každého vašeho komentáře a děkuji za ně.