Počet zobrazení stránky

pátek 20. února 2015

Toulky Prahou

Akademie věd, kde jsem byla na výstavě francouzských a českých plakátů, je naproti Národnímu divadlu a tam se asi něco dělo... stála tam hasičská auta (jedno právě zakrývá tramvaj), blikala a běhali tam hasiči. Raději jsem nechtěla vědět, co se stalo - Národní divadlo má od minulosti s ohněm hodně špatnou zkušenost...

A tak jsem se vydala na krásnou, klidnou a pohodovou procházku podél nábřeží, přes Karlův most do knihkupectví a zpět na Staroměstské náměstí
Jsou některá "panorámata", která mně nikdy nezevšední - toto je jedno z těch pražských... každé město má to své
Dnešní mrazivé bezvětrné počasí je přesně to, které mám na procházkY ráda, jen chyběl sníh. Zatímco většině lidí působí deprese, na mne působí velice dobře -nesnáším vedra.
Kupodivu - Karlův most nebyl tak přecpaný turisty, jako tomu bývá obvykle...
 

Malostranské mostecké věře - tady jsem dostala průkaz členky Klubu za starou Prahu...
 


Ani u Orloje nebylo tolik turistů, přestože právě odbíjela celá a odehrávalo se to nádherné představení s pochodujícími apoštoly
Nádherná sgrafita

 





Tak na tohoto muže sedícího ve vzduchu jsem koukala dost dlouho, přesto jsem ten fígl nepochopila a se mnou i spousta ostatních přihlížejících. 


Miluji Prahu, miluji všechna naše města a vesnice, hory a řeky, máme krásnou zem, jen se v posledních letech dívám do budoucnosti s velkými obavami a chce se mi s klasikem říci Vymknuta z kloubů doba šílí...

A tak přeji všem klid, pohodu



Nedali jsme se a nedáme se nikomu a nikdy!
           T. G. Masaryk: Světová revoluce                  /Ing. J. Solar: Breviář "Půjde to!"/             


8 komentářů:

  1. Lado, krásné fotky a moc hezké povídání. Prahu mám taky moc ráda a taky nejen Prahu. Klub za starou Prahu mě dost lákal, čas běžel až nakonec bydlím mimo Prahu.
    .... ano je to dnes zvláštní doba ....
    Měj se dobře, Lado. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem od Prahy dost daleko, přesto jsem do Klubu za starou Prahu chtěla, protože jim moc fandím a uznávám jejich práci. Měj se krásně, hezkou neděli.

      Vymazat
  2. Pěkně jsem se s tebou prošla:-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ajko, hlavně, že při té procházce nebolí nohy, viď...Měj se krásně.

      Vymazat
  3. Ladi, tieto fotky mi pripomenuli náš trojdňový pobyt v Prahe minulé leto :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám jenom, Jani, že jste měli v tom létě lepší počasí - i když, pro mne, zimomilce, by mi nevadilo ani v létě. Měj se hezky.

      Vymazat
  4. Nádhera, naposledy som bola v Prahe keď som mala sladkých 17 a to veru už bolo dávno ale vďaka Tvojim krásnym fotkám som si aspoň zaspomínala . Praha je veru najkrajšie mesto.
    Maj sa krásne.
    Rena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Do Prahy mám přece jen blíž, nežli ty, Renátko ...:-) a poznala jsem ji v dobách vysokoškolského studia. Od té doby mne tak jednou za měsíc-dva chytne potřeba ji vidět, trochu se zase toulat uličkami, kde jsem tenkrát chodívala (i zamilovaná). :-) Měj se krásně.

      Vymazat

Vážím si každého vašeho komentáře a děkuji za ně.