Počet zobrazení stránky

sobota 21. března 2015

Národní technické muzeum

Po hodně dlouhé době jsem navštívila Národní technické muzeum a bylo to krásné podívání, které nepotřebuje ani komentář (ačkoliv nějaké drobné poznámky si neodpustím):
V naší rodině milujeme vláčky, zejména ty staré krásné parní lokomotivy, tak se nedivte, že jsem je tady obdivovala (a nejen já, vedle mne byli čtyři anglicky mluvící muži, kteří u těch lokomotiv studovali každý detail a tváře jim jen zářili)...
To je jedna krasavice a hned proti ní druhá... musí to být obrovská váha 



A tohle miluji od dětství - stará auta... kdysi tyto Aerovky byly velmi módní mezi bohatou smetánkou, zejména ženami:



Praga Lady z roku 1938 byla prezidentským vozem...


 No, není to nádhera? Takové červené autíčko mít, to by bylo úžasné:

Jawa 750 z roku 1935 - sportovní kapalinou chlazený dvoudobý dvouválec 745 ccm, max. rychlost 110 km/hod.

Jawa 700 z roku 1936 - 689 ccm, max. rychlost 90 km/hod. - také nádhera...
Tenhle starý Mercedes Benz je nádherný... 
 

Nádherný Jaguár z roku 1938... detail jaguára ve skoku...
 

Tatra 77a z roku 1937
Tak, to je všechno - kola, motorky a letadla jsem nefotila, rozhodně stojí všechno za návštěvu. 

Hodně pohody 

6 komentářů:

  1. To je krásy! Asi bych se tam měla po letech zase podívat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě zajdi, stojí to za prohlídku - vážně se mi to moc líbilo. Měj se hezky.

      Vymazat
  2. Staré mašinky mají své kouzlo .... úplně slyším tu starou trubku....
    Hezké dny, Lado.¨
    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když jsem stála u té veliké lokomotivya cítila tu naprosto specifickou vůni, vzpomněla jsem si na dobu, kdy ještě takové mašinky jezdily... Hodně pohody, Jarko.

      Vymazat
  3. Teda asi bych se tam měla taky vypravit :-)) Byla jsem tam jednou a to už je přes 30 let....Ale mašinky, to je nádhera :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, myslím, že to bude pro tebe jednou dobrý tip pro výlet s dětmi...

      Vymazat

Vážím si každého vašeho komentáře a děkuji za ně.