Počet zobrazení stránky

středa 25. března 2015

Přemysl Koblic

V Národním technickém muzeu je právě výstava fotografií Přemysla Koblice (1982 - 1955), legendárního českého fotografa, publicisty a chemika. Byl výjimečnou postavou v  dějinách české fotografie , vynikal nejen technickou, ale hlavně citlivou a výtvarnou fotografickou tvorbou. Pro mne byly úžasné jeho fotografie z dvacátých a pozdějších let, kdy zachycoval všední život a staré části Prahy, bohužel nenávratně mizející...
O výstavu je zájem, takže jsem mohla fotit jen přes hlavy ostatních návštěvníků, proto jsou fotky občas křivé  a ne ostré, ale mně jde hlavně o zachycení toho, co jsem viděla a co se mi moc líbilo:






Byly to krásné fotografie, spousta míst, která zvěčnily, už neexistuje - u některých je obrázek toho, co je nahradilo:

Přemysl Koblic - narozen 2. července 1892 v Praze, zemřel 19. listopadu 1955 v Praze  

1911 - maturita na žižkovské reálce
1912 - studia na C. a k.  české vysoké škole technické v Praze
1914 - studia přerušena I. světovou válkou - byl na sočské frontě
1919 - dokončení studií a získání diplomu inženýra chemie
1921 - 1935 práce v Patentním úřadě (grafické techniky, fotografická a potravinářská chemie)
1935 - odchod z Patentního úřadu, věnoval se fotografii (konstruoval fotoaparáty, spolupracoval s jejich výrobci, výrobci chemikálií, publikoval, redigoval, fotografoval...)
         - spolupráce s Film-foto skupinou Levé fronty
Byl členem Klubu fotografů amatérů na Královských Vinohradech,  od roku 1923 více jak 20 let členem Českého klubu fotografů amatérů  v Praze, byl instruktorem fotografických kroužků, publikoval...

Hodně pohody

2 komentáře:

  1. Lado, jsem unešená ... miluju staré fotografie ... zachycené momenty .....starou Prahu.... musela to být úžasná výstava.... díky za sdílení.
    Měj se co nejlíp. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaru, také staré fotografie miluji, ta černobílá forma má obrovskou vypovídací schopnost... Jinak před týdnem jsem také navštívila výstavu fotografií - zmizelých kostelů na severu Čech, převážně kvůli důlní činnosti, to ovšem bylo tam moc smutné, že jsem to i obrečela. Měj se hezky.

      Vymazat

Vážím si každého vašeho komentáře a děkuji za ně.