Počet zobrazení stránky

sobota 13. června 2015

Cestička...

Cestička k domu
známě se vine, -
hezčí je, krásnější 
než všechny jiné.

Douška a šalvěje
kolem ní voní,
nikde se nechodí 
tak jako po ní. 

A kdybych ve světě
bůhvíkam zašel,
tu cestu k domovu
vždycky bych našel.

A kdybych ve světě
smutně se míval,
na téhle cestičce
vždy bych si zpíval.

Básničky Karla Václava Raise jsou kouzelné a prosté, mám je velmi ráda a tuhle jsem jako dítě  recitovala i na nějakých školních soutěžích.





A také jsem si jí v duchu i polohlasně říkala, kdykoliv jsem byla mimo domov a bylo mi smutno, nejčastěji už při návratu. Třeba když jsem se ve dvaceti letech splašila a úplně sama, bez cestovek, jsem si vyrazila do Itálie a po třech týdnech mi začalo být tak moc smutno, že jsem se rychle vrátila domů. 

Vůbec miluji cestičky, pěšinky, schody a schůdky, hlavně ty staré:
Některé vedou k domovu, jiné už - vlivem času - nevedou nikam, nikdo po nich nechodí, pomalu zarůstají trávou a upadají do zapomnění. Mně se ztratily dvě nejdůležitější cestičky k domovu. První do domu, kde jsem se narodila a  žila - náš krásný měšťanský dům zbořili spolu s celým městem a tím mne obrali o možnost projít se místy svého šťastného dětství. Druhá byla k naší chatě v horách, která dnes už také neexistuje. Obě místa a cestičky k nim byly spojeny s mým nádherným dětstvím a milovanými rodiči a vzpomínka na ně mne stále provází.
Přeji nám všem, aby naše životní cesty byly šťastné a cestičky nás vždy dovedly k domovu, k našim milovaným. 

Hodně pohody

8 komentářů:

  1. Hihi..to už je tak školní retro.-))) Taky si pamatuji na recitování Cestičky:-))) a přeji hezký horký víkend. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) Evi, někdy mám pocit, že celý můj život je už retro a nejen to školní. Hezkou neděli.

      Vymazat
  2. Nádherný příspěvek, tu básničku jsem taky kdysi uměla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obvykle když vařím a jsem sama doma, tak si přeříkávám ty školní básničky - ze zvědavosti, co si ještě z toho pamatuji. :-) Hezkou neděli.

      Vymazat
  3. Lado, zrovna před pár dny jsem si našla na internetu "Cestičku k domovu", abych si ji odříkala celou, už si pamatuju kousek. Jinak si taky ráda recituji jen tak a jsou to právě básničky ze školy. Kdysi mi mami koupila všechny naše čítanky plné krásných těchto básniček.
    Moc milé povídání a fotky jsi pro nás připravila.
    Měj se hezky. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) Jarko, také vyhledávám na netu věci, které jsem od dětství pozapomněla a jsem ráda, když je najdu. Vedle básniček to jsou i písničky mého dětství a mládí, které si prozpěvuji, když mne nikdo nemůže slyšet. Přeji ti krásný zbytek neděle.

      Vymazat
  4. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  5. Lado, moc jste mne potěšila touto básní. Recitovala jsem ji jako malá a mám k ní velmi pěkný vztah. Zítra s ní chci pracovat s dětmi ve škole, tak uvidíme, jak se bude líbit dnešním dětem.

    S pozdravem (také) Lada :)

    OdpovědětVymazat

Vážím si každého vašeho komentáře a děkuji za ně.