Počet zobrazení stránky

středa 17. června 2015

Jahody

Jsem typický blíženec - dva různí lidé v jednom člověku. Jeden den šikovná, druhý den úplné nemehlo, jeden den plná optimismu a potom zase sklíčená, jeden den vše důkladně promyslím, druhý den chaotikon, dnes něco vyřeším a zítra budu nad stejnou věcí nanovo bádat.  Včera jsem dostala uklízecí záchvat. Rozum, který mě měl varovat před zbytečnou prací (vzhledem k začínající zavařovací sezóně) byl v tu chvíli někde mimo mne. Důkladně jsem vydrhla kuchyň - kuchyňskou linku, kachlíky, stůl, kamna, vrchni desku linky dokonce savem, všechno se jen lesklo a vonělo čistotou a pak jsem koupila tři kila jahod (za 45,- korun - no, nekupte to...) a začala dělat džem. Takže  pořádně jahody umýt v několika vodách, odstopkovat, nakrájet a pak jen vařit a míchat a míchat a vařit...



takhle čistá byla kamna předtím...
tady už je pár kapek...
mám ráda kousky ovoce v džemech...
Na lince, v dřezu, na obkládačkách a na kamnech přibývaly červené skvrnkyy a pár kapek té sladké lepkavé červené dobroty stékalo i po dvířkách dolních skříněk...
Takže když bylo dovařeno, tak jsem se dala do opětovného mytí kuchyně. Není nad to umět si dobře promyslet práci a tím pádem si ji přidělat. 


Hodně pohody 

10 komentářů:

  1. no to mi silno pripomina moje varenie lekvaru : )))) po dokonceni miesania to supnem do poharikov a cele to sterilizujem v trube ... a asi som to v terj trube poriadne vykurila, lebo mi to cele vybublalo a striekalo a mala som jahodovy lekvar po celej trube, na dvierkach, a vzdy ked ju zapnem, ze idem nieco piect, tak citim sladku jahodovu vonu :))) aj napriek tomu ze som to cele umyla....ale zase na druhej strane, mame doma mnamotku :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jsme obě šikovné, a to velice velmi...:-))) Já džemy otočím víčkem dolů a už dál nezavařuji. A kompoty zavařuji v kastrolu na kamnech. Jednou jsem zapomněla, nechala meruňky vařit hooodně dlouho a až silná rána mne dohnala do kuchyně, kde jsem měla všechno kolem kamen krásně oranžové a na stropě přilepené víčko od zavařovací sklenice. :-)

      Vymazat
  2. Různé takového peripetie prožíváme asi všechny... já jednou upustila lahev s olejem uprostřed kuchyně ... popisovat další dění není třeba ... ale hlavně, že je léto a jsme v pohodě ...
    Lado, krásné dny! Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) Tak s tím olejem se mi to podařilo také, ne že bych upustila lahev, ale zmáčkla jsem ten plastový obal a většina toho obsahu mi ohodila kuchyň... Jsme zkrátka šikovné.Měj se krásně.

      Vymazat
  3. Ladunko nejsem Blíženec jsem panna a mívám to častokráte také tak :o)
    Ale muselo to u tebe překrásně jahodově vonět :o)
    Hned mě na mysl padla písnička...Jahodová holčička jahodová...tralala...
    měj se moc hezky.
    Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, Martí, že je nás takových víc, aspoň se nebudeme bát vlka nic...:-) Jahodovou holčičku písničku neznám, ale já písničky moc nesleduji. Měj se krásně.

      Vymazat
  4. Taky ujíždím na jahodové vlně:-)))
    Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale nějak rychle ta jahodová pohádka skončila, aspoň u nás už nejsou jahůdky na trhu vidět. Měj se hezky.

      Vymazat
  5. Ladi, to se někdy tak zadaří :-)) Taky mám nejstarší dceru a brášku Blížence :-)) Jahody zvládneme sníst jen tak, občas nějaký moučník vytvořím :-D Přeji kocourkovi brzké uzdravení :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, tak to si s těmi svými Blíženci také užijete, to si dovedu představit. :-) Děkujeme za přání kocourkovi, snad se zase vzpamatuje...

      Vymazat

Vážím si každého vašeho komentáře a děkuji za ně.