Počet zobrazení stránky

úterý 28. července 2015

Konzerva

Už jsem tu několikrát psala, že jsem blíženec a konzerva. Konzerva od slova konzervativní. Mám ráda ustálené zvyky, své staré věci, své "staré" přátele,  nic neměním jen proto, aby byla změna  a něco nového - naopak... používám své věci, dokud mohou sloužit a mám je ráda. Nechci nové věci. Ale občas přece jen přestane nějaký spotřebič  fungovat a to pak je pro mne těžký úkol - rozloučit se s tím svým starým a najít za něj náhradu. To se mi teď stalo s mým stařičkým vysavačem Vorwerk - při luxování najednou začal divně rachotit a šířil se z něj pach spáleniny. 

Je mi jasné, že si svých 22 let věrně odsloužil, ale přesto mi ho bylo líto, je jak nový, ani kartáče se nemusely nikdy měnit. Hledala jsem za něj náhradu na netu, ale nic se mi nezdálo - buď nebyl síťový, nebo nebyl tyčový,  neměl rotační kartáč, nebo nebyl přiměřený příkon či výkon. Zkrátka - nebyl to můj miláček Vorwerk. 

A tak jsem si řekla, že toho svého vysavačového pacienta nechám ještě posoudit od kamaráda Honzíka. Už jsem tu o něm psala - je to zlatý člověk a hlavně takový Ferda Mravenec - práce všeho druhu. Umí snad všechno opravit - už mi spravil spoustu věcí od tyčového mixéru po leccos kolem auta, umí rozebrat hodinky nebo pračku a zase to dát dohromady tak, že to funguje. 
Všechno na Vorwerku rozebral, i motor do posledního šroubečku, odstranil spoustu nečistot, které se za ta dlouhá léta dostaly i do nejnemožnějších míst a hlavně odstranil někde snad u ložiska? nějakou vrstvu starého ztvrdlého maziva, vše vyčistil, promazal a ejhle, vysavač funguje...
Už je zase zavěšený na svém místě a já jsem šťastná, že si nemusím zvykat na nějaký nový, o kterém předem vím, že by mi tenhle starý stejně úplně nenahradil. Honzíku, jsi zlatý a nejšikovnější ze všech, pokaždé si to s tvou Evou říkáme, moc ti děkuji... 

Mějte se krásně

6 komentářů:

  1. Takový šikovný kamarád... tak to je k pohledání ... taky jsem blíženec a taky nemusím mít fofrem něco nového ... dostala jsem k narozeninám vysavač... že prý ten starý je už hodně starý ... ale jaký má tah ten stařec ... tak ten nový je uklizený ....
    Lado, přeju ti krásné dny a pozdravuj kocourka. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsme opravdu na tom stejně, Jarko - proč něco měnit, když to staré tak dobře funguje, že? Děkujeme za pozdrav pro kocourka, drží se, šibal, drží a jsme moc rádi. Přeji hodně pohody.

      Vymazat
  2. Najit takoveho sikovneho opravare uz je snad vzacnost a ty mas to stesti ze je to kamarad.Mej se hezky a vysavac at dobre slouzi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opravdu mám štěstí. Bez našeho zlatého Honzíka bychom asi neuměli vždy na jaře najet čerpadlo na chalupě a na podzim ho zase odstavit. On je neskutečně šikovný a trpělivý. Měj se moc hezky.

      Vymazat
  3. Ladi, už jsem ti určitě psala, jak se máš že máš tak šikovného kamaráda :-)) Ale chválit se má tak teda ještě jednou :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, také si s kamarádkou Evou říkáme, že ho musíme častěji chválit, aby věděl, že si jeho šikovnosti vážíme...:-)

      Vymazat

Vážím si každého vašeho komentáře a děkuji za ně.