Počet zobrazení stránky

sobota 12. prosince 2015

Dělání, dělání,

všechny smutky zahání... To je sice pravda, ale dělání také občas trochu unaví. To když si žena vzpomene, že chce "praktickou" bílou podlahu (místo přírodních parket, které musí drátkovat a pastovat). Před sedmi lety jsem konečně sehnala téměř bílé PVC v šíři 2 metry, ale  ne tolik metrů, kolik jsem potřebovala. 

A protože jsem to bílé lino chtěla, tak jsem ho stejně koupila. Věděla jsem, že si ho budu pokládat sama (bylo to snadné při šíři 2 metry) a že "to nějak udělám, aby to vyšlo". Položila jsem ho tedy pouze po obvodu všech stěn a uprostřed místnosti pod bílým kobercem jsem ho vynechala. Vypadalo to dobře...

Teď před Vánocemi jsem si umínila toto staré lino, poznamenané  používáním i kocourkovými drápky, vyměnit za nové a podařilo se mi koupit ještě světlejší, hezčí. Pokoj je široký 3,5 m,  u jedněch dveří pak 3,7 metru, proto jsem koupila lino šíře 4 m (abych nemusela třímetrové nastavovat a lepit k sobě) a začala  jsem vyklízet nábytek z obýváku:
Přiznám se, že tentokrát byla pokládka PVC pro mne trochu horror - protože jsem se s těmi čtyřmi metry šíře v podstatě do místnosti široké 3,5 m prostě nevešla. Musela jsem celou tu roli (těžkou a neohebnou, protože PVC bylo namotáno na roli tvrdého papíru) dát mezi dveře do ložnice, po pár centimetrech lino v tomto úzkém prostoru dveří odvíjet a řezat, pak každým tím kouskem ho popotahovat k oknu a rovnat a pak zase řezat od dveří na druhou stranu a odvíjet směrem k opačné straně a rovnat...

Kupodivu, zvládla jsem to v krátkém čase - lino přivezli asi v půl jedné a do večera jsem už nastěhovala zpátky umytý nábytek na nově položené lino. Jen jsem neměla víc času průběh prací fotit. :-)
S tímhle stolem pod televizí byl největší problém - trefit se zespodu šrouby ze skříněk do otvorů ve  vrchní desce, ale jakmile se mi to podařilo smontovat, hned jsem zkusila znovu zapojit televizi - satelit - DVD rekordér -  a klaplo to, televize hraje... 

Je hotovo, už i kocourek má jeden ze svých pelíšků vedle mého křesla:


Starý koberec jsem druhý den radikálně zmenšila - ustřihla ho do půlkruhu jen pod stůl a křesla a je hotovo...:-)
Docela jsem si "mákla", ale mám radost, že jsem to zvládla. 
Následující dva dny jsem spíš odpočívala, ozdobila jsem jen stromeček a dala adventní svíčky.

Hodně pohody








10 komentářů:

  1. Dřina to každopádně byla, to si umím představit, taky se občas pouštím do podobných akcí, ale ten výsledek za to stál. Moc hezké to u vás je. Margo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Margo, moc děkuji za pochvalu, já se u manuálně těžších prací sice občas politu, ale na druhou stranu si u nich náramně odpočinu - vyčistím hlavu a z výsledku mám radost. Přeji adventní dny plné pohody.

      Vymazat
  2. Ladi, si jednoznačne zručná šikulka., Výsledok hovorí za všetko, krásne. Ako sa darí kocúrikovi, priberá?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, díky moc za zeptání - kocourek zase poslední týden dělá trochu starosti, párkrát zvracel a nechutná mu příliš jíst pořád stejné dietní papů... Nedivím se mu, ale bohužel, obyčejné kočičí nesmí a dietní není žádná dobrota, když už ji jí půl roku. Chystáme se navštívit paní doktorku (ostříhat drápky, zvážit a hlavně prohlédnout), tak uvidím. Je to takový neskutečně hodný miláček. Měj se moc hezky.

      Vymazat
  3. Sis tedy mákla !
    Ale vypadá to překrásně, jak u Mrazíka :-)
    Taky dělám v tento předvánoční čas takový ryze ženský práce.....uvidíš v reportáži(budeš-li mít zájem)
    Měj se krásně, šikulko
    Ad kocourek- pořiď mu kamaráda. Barbuška chodí jak bloudná duše až do chvíle, kdy vpustím Válečka, úplně okřeje a dělají spolu kočičí kusy...
    Jarka











    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vystihla jsi to přesně, Jarko, jen takové ryze ženské práce musím dělat nejen v předvánočním čase... :-) Kocourkovi kamaráda nepořídím, je to čtrnáctiletý úctyhodný dospělák a už by si na nový přírůstek nezvykl. Navíc - je teď často nemocný (zrovna teď chodíme zase na injekce) a chci mu věnovat co největší péči. Na tvou reportáž se už moc těším, věřím, že s kočičáky máte hodně radostí. Přeji ti krásné dny v tomto adventním čase.

      Vymazat
  4. Lado, tak to musela být fuška ... ale výsledek je nádherný ... kdysi jsem takto bojovala s kobercem, ještě jsem musela nastavovat .. a dílo se nakonec podařilo ...
    Hlavně, že má kocourek taky pelíšek ... jak by ne ... moc vás oba zdravím.
    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko, kocourek a já děkujeme za pozdravení a s tím kobercem jsi mi něco připomněla...Když jsem tenkrát měřila, jak velký koberec potřebuji na zakrytí toho místa bez lina, tak jsem použila skládací metr, který ale měl metr a půl, zatímco jsem byla zvyklá měřit dvoumetrem... Tak se stalo, že jsem koupila o půl metru kratší koberec a musela ten chybějící půlmetr nastavit z odstřižené šířky a přišít. :-) Měj se moc hezky.

      Vymazat
  5. Ladi, jsi teda opravdu šikulka :-)

    OdpovědětVymazat

Vážím si každého vašeho komentáře a děkuji za ně.