Počet zobrazení stránky

pátek 1. ledna 2016

Nový rok 2016

začal nádherně - 




z předchozího večera si přinesl bílý kabátek, sice slabý, ale přece jen bílý. Sníh začal padat pozdě večer na Silvestra, ale jít ven jsem si netroufla - všude bouchaly petardy a lítaly světlice. A tak jsem ráno krátce po sedmé hodině, ještě za tmy, vyrazila do ulic poťapat si ve sněhu, dělat své stopy a pozorovat, jaké stopy už ve sněhu jsou, kochat se nádherným zvukem křupajícího sněhu pod botami a chladem slabého mrazíku na tvářích, zkrátka lebedit si ...


A jak jsem četla dnes u Mařenky-MarijaKes, nejsem sama, kdo už neměl dobrou náladu, protože nebyl sníh. Ten loňský rok bez sněhu s dlouhými strastiplnými vedry byl pro mne hrozný, a tak se dneska má dušička přímo tetelila rozkoší z té sněhové mininadílky a ze slaboučkého mrazíku. A hned jsem měla náladu fotit hlouposti a dávat jim poetický podtext - jako toto obyčejné víko kanalizace, které sněhem získalo krajkovou nádheru :-)

Přemýšlela jsem, co vedlo kohosi, aby vyšplhal na dosti vysokou sochu jen proto, aby jí za krk usadil prázdný obal od zmrzliny
Tohle nejsou japonské mince (mám doma jednu schovanou - má uprostřed čtvercový otvor), ale zbytky ze silvestrovského řádění


Po hodině a půl jsem dorazila z krásné procházky domů a k mé dobré náladě přispěl i pohled na spokojeně spícího kocourka. 

Tak šťastný nový rok všem lidem dobré vůle...




4 komentáře:

  1. Lado, nový rok začal krásně, tak časná jako ty jsem nebyla, na vycházku jsme šli až po obědě, přestože bylo pod nulou, snížek se pomalu vytrácel, tak jen aby ještě trochu připadl, krásný nový rok,
    Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také přeji šťastný nový rok, ve zdraví a pohodě, Marcel. U nás je ještě pod nulou a sníh se drží

      Vymazat
  2. Lado, také kolem půlnoci u nás trochu sněhu napadlo, zůstával i na stromech a keřích...myslím, že i my dospělí máme radost jak děti... sice přes den docela zmizel, ale po neděli má padat znovu...ráno za tmy obvykle obejdu aspoň zahradu, to ticho, všude klid... myslela jsem, že té soše někdo dal šálu kolem krku, což už jsem viděla a je to hezké ...
    Ať se vydaří nový rok podle Tvých představ.
    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak dneska už sníh zmizel, mrholilo - snad to není konec zimy. Také Tobě přeji spokojený a šťastný nový rok , Jarko

      Vymazat

Vážím si každého vašeho komentáře a děkuji za ně.