Počet zobrazení stránky

úterý 29. března 2016

Zkouška

je, když se něco zkouší... Před Velikonocemi jsem viděla, jak se voskem zdobí vyfouklá vajíčka a chtěla jsem to zkusit. Ze starých prkýnek jsem si udělala stojánek na vosk. Nesehnala jsem hliníkovou lžíci, ve které by se vosk rozehříval, tak zlatá kamarádka Eva mi s grácií jí vlastní ohnula její nerez lžíci, ačkoliv jsem ji varovala, že to ohnout nepůjde, že ji zlomí... Ohnula tu lžíci opravdu krásně, ovšem jaksi pozapomněla, že ji musím nějak upevnit nad plamínek svíčky a že nerez tedy já opravdu neprovrtám. Takže jsem hledala jinou možnost a objevila ji: 
obyčejná vánoční formička na ořechy, ohnula jsem ji do pravého úhlu, snadno provrtala a přišroubovala ke stojánku:
Ovšem voskovky, které jsem koupila před Velikonocemi, se nedaly rozpustit - ani v plechovce přímo nad plamenem kamen, tak jsem nemohla zkoušet malovat. Dneska jsem si koupila obyčejné dětské za 12 korun (tolik mi stála jedna jediná z těch, které nejdou rozpustit), 
rychle vyfoukla tři vajíčka (udělala jsem jim zbytečně velké otvory a asi je neumyla dostatečně v Jaru), do fixy zapíchla špendlík se skleněnou hlavičkou a zkoušela první tahy voskem. No, chce to určitě cvik, také ty voskovky budu muset zředit včelím voskem, ale je to příjemná zábava, určitě to příští rok před Velikonocemi budu zkoušet.



Do té doby si udělám ty stojánky aspoň čtyři, aby byl každý na jednu barvu vosku. Tedy - to jen v případě, že bych se malování voskem na vajíčka  chtěla opravdu naučit - pro tyto mé první čmáranice si vystačím s oblíbenou modrou barvou.

Hodně jarní pohody

8 komentářů:

  1. Teeeda , klobouk dolů - ten stojánek je dost dobrý nápad ;)
    My kdysi zdobívali včelím voskem, pak barvili a pak ten vosk zase nahřátým hadírkem stírali .... Celá rodinka byla zapojená :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) Když jsme s kamarádem Honzou zkracovali nohy u dřevěných lavic, ty odřezky jsem si schovala - používala jsem je jako podložku při vrtání a teď se mi náramně hodí, budou z nich stojánky. Zkusila bych příště také tu opačnou techniku - zdobit voskem a pak barvit, děkuji za námět. Měj se hezky.

      Vymazat
  2. za mě tedy moc hezký pokus a zároveň obdiv - pro mě trochu titěrná práce, ahojky a měj se krásně Margo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) Ono to není zas tak titěrné, zejména v mém provedení. Viděla jsem jednu starou paní stříhat slámu a ty kousíčky lepit na vajíčka, to bylo tedy něco neskutečně krásného a opravdu titěrného. Měj se krásně.

      Vymazat
  3. Páni Lado, prý čmáranice ... naopak krásné malování ... a stojánek nemá chybu ... jsi šikovná !
    Mějte se s kocourkem fajn. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S vrtačkou mi to jde o trochu líp, nežli to malování voskem, už se těším dělat další stojánky. S kocourkem moc pozdravujeme.

      Vymazat
  4. Jetli tohle je jen pokud, pak chci vidět,co vytvoříš, až "to budeš umět" ! Moc krásné!!!!

    OdpovědětVymazat

Vážím si každého vašeho komentáře a děkuji za ně.