Počet zobrazení stránky

pondělí 18. dubna 2016

Velká radost

mne čekala, když mi došly staré české časopisy. Objevila jsem je úplně  náhodou na netu a měla jsem štěstí - počkaly na mne. Je jich devět, jsou z roku 1930, ve výborném stavu  a uznejte - je to veliká krása:



Hodná paní majitelka k nim přidala ještě dva časopisy - Český svět z roku 1908 a  Světozor z roku 1912:
Staré časopisy a knihy mám moc ráda, mám jich hodně a občas v nich listuji, vůbec mi nepřipadají staré, zbytečné či dokonce směšné. Naopak - čtu si s velkou dávkou nostalgie rady, inzeráty, události, příběhy a historky, které se příliš od dneška neliší, ačkoliv je dělí téměř sto let. Pořád jsou za nimi lidé a jejich přání a osudy, neklidná doba a lidské problémy, ale mimo to z nich na mne dýchá určitý poklid dávno minulých časů, jistý řád a také noblesa a slušnost, která se v posledních letech ze života vytrácí. 

Hodně pohody

8 komentářů:

  1. To je nádhera, parádní kousky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opravdu parádní kousky, hezky se v nich čte. Měj se moc hezky.

      Vymazat
  2. Lado, nádhera, chápu tvoji radost ... miluju tyhle starý věci ... mami se učila ve 40. letech dám.krejčovou, tak má pár časopisů z toho oboru ...
    Tak hezké počtení. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, Jarko, to musí být krásné prohlížení i čtení o to víc, že to používala maminka. Tak ten poklad pečlivě opatruj. Měj se hezky.

      Vymazat
  3. To je tedy super úlovek! Hezké čtení Margo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Margo - k takovému čtení si vždycky uvařím kávu a k ní něco dobrého, abych ten zážitek dokonale vychutnala. :-) Měj se krásně.

      Vymazat
  4. Mám moc ráda starý věci,mají duši a jsou moc hezký.To je teda úlovek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcel, přesně tak - ty staré věci jsou opravdu bohaté právě o tu duši, o všechno to, co zažily lidi s nimi. Měj se hezky.

      Vymazat

Vážím si každého vašeho komentáře a děkuji za ně.