Počet zobrazení stránky

čtvrtek 21. dubna 2016

Výstava Titanic

Včera jsme byli v Praze na výstavě Titanic. Hned při příchodu (a odložení kabátů a tašek v šatně) jsme obdrželi sluchátko, ze kterého jsme slyšeli podrobný popis jednotlivých artefaktů, ale dojemné bylo to, že jsme obdrželi také lodní lístek se jménem a bližšími údaji konkrétního člověka, který se na Titanicu plavil.
Já měla průkaz 24letého pana Edgara Gilese z Cornwallu v Anglii.  Cestoval s ním i jeho bratr Frederick do Camdenu u New Jersey a chtěli si tu najít práci, protože už tady pracoval jako profesionální cvičitel koní jejich bratr John. Edgar měl celkem 9 bratrů a spolu s Frederickem se měli plavit lodí Oceanic, ale kvůli uhelné stávce byly jim lístky vyměněny na Titanic. Až na samém konci výstavy jsem se na velké tabuli dozvěděla, že Edgar i jeho bratr katastrofu Titanicu nepřežili...
Viděli jsme i slyšeli hodně o Titanicu, od replik samotné lodi,






chodby a kajuty první třídy a kajuty personálu, nádhernou jídelnu, obrovské fotografie přiblížily krásu lodi a a projekce pak ukázaly, kde a jak byla loď objevena a některé věci, které pak byly vyzdviženy a jsou na této výstavě.



Co pro mne bylo nejdůležitější - to byly osudy některých lidí. Třeba starších manželů, kdy žena odmítla nastoupit do záchranného člunu a chtěla zemřít vedle svého muže, se kterým prožila tolik let. Trochu mi vadilo, že celá ta výstava je tak tmavá, zejména mi to vadilo u čtení těch informací o lidech. Výstava je hezká, ale bylo mi dost smutno z osudu všech těch lidí, kteří byli katastrofou Titanicu jakýmkoli způsobem dotčeni.

Mějte se hezky.

6 komentářů:

  1. sousedi už výstavu navštívili, taky měli spoustu zážitků, je to hodně ojedinělé.
    měj se, Pavel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to opravdu hodně ojedinělé a osudy těch lidí jsou dojemné. Měj se krásně.

      Vymazat
  2. Lado, musí to být dost zajímavá výstava, i když na člověka padne jakýsi smutek...
    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, smutek především nad lidmi, ale i nad zmařenou překrásnou lodí. Měj se krásně, Jarko.

      Vymazat
  3. Chystám se na ni zitra. Díky za zprostředkování. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Četla jsem už tvůj příspěvek k výstavě. Tys přežila, já ne - smutné osudy tolika lidí. Měj se hezky.

      Vymazat

Vážím si každého vašeho komentáře a děkuji za ně.