Počet zobrazení stránky

pondělí 30. května 2016

Z časů

krajek a třešní na porcelánu...
Úplně na poslední chvíli jsem se dostala do Klášterce nad Ohří (mimochodem - je to moc hezké město) na zámek:
kde byla celý rok výstava sbírek herečky a malířky Ivy Hüttnerové.
Tento výlet byl ještě taková poslední nečekaná, ale o to úžasnější tečka za mými sobotními kulatinami. V zámku stačilo vstoupit do prvního ze tří velkých sálů, plných těch krásných starých věcí a věciček a už jsem byla  v jiném světě, v tom světě, který mám tak ráda a ve kterém bych chtěla žít. Mohlo by se mi to povést, kdybych byla svojí babičkou a ne její vnučkou :-) . U kvalitních starých věcí a u knih, které někdo chce vyhodit i (to se bohužel dnes děje), mne popadne strach, že budou navždy ztracené a zmocní se mne pocit, že je musím zachránit - takže často takové krásné staré věci kupuji a myslím si, že lidstvo bude i nadále bohatší o tyto mnou zachráněné a opečovávané hodnoty..:-)  Dál už budu mlčet a kochejte se sami tou krásou:



Kabelka Lídy Baarové, smutné památky na Karla Čapka, rukavice a zástěra maminky Bohumila Hrabala a jeho dětské botičky...




Kuchyň podle mých představ... 
 





Ta bábovka byla skutečná...
 

Někdy jsem si říkala, že mám zbytečnou spoustu věcí, i těch starých, že nemusím mít všechno, co se mi zalíbí,  ale při prohlídce těch tří sálů jsem se naprosto uklidnila. Proti tomu, co jsem tady viděla, jsem i třeba se sbírkou svého anglického porcelánu naprostý troškař...:-)
A v téhle skříni na třech vložkách jsou vyšity tyto rady mladým hospodyňkám:
Co vratidlo tkalce a jehla zhotovila
se zde jemné a čisté urovná.
Musíš nové nahradit a staré spravovat.

Věřím, že všem těm, kteří jsou tak potrefení láskou ke krásným starým věcem jako jsem já, se ukázka z obrovské sbírky Ivy Hüttnerové líbila. Bylo by krásné, kdyby se našlo místo, kde by tyto krásné staré věci mohly být vystavené stále.
Paní Hüttnerová, moc děkuji za to, že jste toto vše nashromáždila a také se o všechny ty své sběratelské poklady dělíte s námi.

Hodně pohody všem


6 komentářů:

  1. Ladi, to je nádhera :-)) Já bych taky chtěla být, no možná spíš svou prababičkou :-)), no ale co bych si počala bez automatické pračky :-)) Kuchyň podle tvých představ, je i podle mých nádhera :-)) Krásné dny :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, mohla by sis nechat prádlo prát od pradlen - tenkrát se lidi snažili uživit za každou cenu, protože stát je nerozmazloval sociálními dávkami...:-) Měj se hezky.

      Vymazat
  2. Ladi, musím postupně neb vůbec nestíhám, do tmy lítám pořád někde venku..:o))
    Tak hezky jsi to napsala s tou babičkou a faknatsticky umíš psát o "starých" věcech - také mám o ně někdy strach...Kuchyň podle Tvých představ - to je i má představa a hodně podobná kuchyni mé babičky..♥
    (jsem potrefená!!!)Já se prostě mezi takovými věcmi cítím dobře...
    Dárky- je krásné, že máš kolem sebe lidi, kteří ví!!!
    A prostřený stůl- mám moc ráda stolování jako takové a Tvůj anglický servis...hm....
    Moc zdravím kocourka a Tobě přeji všechno nejlepší Ladi!! Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko, ty kuchyně s klasickou kredencí, bytelným stolem, židlemi a lavičkou byly úžasné - opatruji ji na chalupě a slouží úžasně. Moc děkujeme s kocourkem za pozdravení a přejeme hezké dny.

      Vymazat
  3. Lado, nádhera... mně se líbí snad všechno ... člověku je mezi takovými věcmi prostě dobře ... musel to být velký zážitek ... a paní Hüttnerová kdyby měla stálou expozici .. tak to by bylo !
    Měj se moc hezky a díky. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také se mi líbilo všechno, co tam paní Hüttnerová vystavovala a pro leccos bych našla doma uplatnění. :-) Měj se moc hezky, Jarko.

      Vymazat

Vážím si každého vašeho komentáře a děkuji za ně.