Počet zobrazení stránky

středa 15. června 2016

Karlínské divadlo

a Mam´zelle Nitouche (slečna Netýkavka) - to už tak nějak patří k sobě.  V hledišti téměř nikdo nebyl, tak jsem rychle fotila:
Nějak jsem za ty asi dva roky, kdy jsem tu viděla operetu Krásná Helena, pozapomněla, jak je to hudební divadlo velké a krásné





Operety mám moc ráda už od dětství, mám je na videu i na LP deskách a občas si je pouštím.  Toto zpracování klasické 130 let staré operety vychází z brněnského nastudování režiséra a choreografa Gustava Skály a přesazuje děj do doby četníků ze Saint-Tropez, což podtrhuje i stejnými uniformami, jaké měli tito četníci. Přiznám se, že jakožto "konzerva" preferuji starší nastudování s klasickými kostýmy,  ale to nic nemění na tom, že opereta byla krásná a po celou dobu jsem obdivovala naprosto úžasný výkon paní Zuzany Benešové jako Denisy de Flavigny. Jen Marián Vojtko v roli Fernanda de Champlatreux se mi trochu nelíbil vzhledem i herectvím.

Muzikálům nefandím (jako první  muzikál jsem viděla Drakulu někdy koncem roku 1995, krátce nato Jesus Chris Superstar - oba moc hezké, ale ty další muzikály mi už připadaly  jako jen kasovní záležitosti. Dost nechápu, proč dělat jako muzikál třeba Rusalku nebo Carmen, když už existují fantastické opery - stejně tak nechápu, proč se točí už nejméně šestá filmová verze třeba Tří mušketýrů, když ten první barevný film byl podle mne stejně nejhezčí, ale asi je chyba ve mně,  v mém nechápání, protože kdyby to všechny ty další autory neuživilo, tak to nedělají). O to víc se těším na nějakou další operetu - třeba Rose Mary či Hraběnku Maricu, Krále tuláků, Zemi úsměvů nebo Netopýra, ale asi  se v dohledné době nedočkám - je zkrátka doba muzikálů.

Hodně pohody

5 komentářů:

  1. Operety se mi taky líbí , i když ani zdaleka nejsem takový znalec jako ty a znám je vlastně jen velmi příležitostně z televize.
    V Karlíně jsme byli naposled na Vraždě za oponou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hned jsme si s kamarádkou řekly, že musíme najít zase nějaká hezká divadelní představení na podzim. Měj se hezky.

      Vymazat
  2. Lado, "Karlín" je opravdu krásné divadlo... operety mám ráda... ale nejsem žádný znalec, ovšem vidět a slyšet je živě je paráda .. na muzikály mám úplně stejný názor jako ty, tak nejsi sama .. muzikál a Rusalka - to moje hlava nebere.. je to můj názor...
    Měj se fajn a zdravím kocourka. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko, občas váhám, zda dělám dobře, když tady píšu otevřeně své názory - co se mi líbí a co ne, ale na druhou stranu mne moc potěší, když pak z reakcí zjistím, že je nás víc s podobnými názory. Děkujeme za pozdrav a kocourek také zdraví. :-)

      Vymazat
  3. Ahoj Ladi, Ty ses měla krásně!!! Teď tady počítám, jak je to dlouho, co jsem byla naposledy v Karlíně...oh...
    Na "slečně Netýkavce" jsem byla ve 12 letech s babičkou ve starém Budějovickém divadle ještě také s mojí pratetou a byla to má první opereta!! A tak k ní mám vřelý vztah!!!
    Muzikály mne také nějak neoslovují, kdysi jsem chtěla strašně vidět Fantoma opery- ale to už je 25 let ... Pak natočili krásný muzikálový film a ten si občas pouštím....když jsem se dozvěděla, ze jej budou dávat u nás, tak nakonec jsem si řekla, že na něj nepůjdu... Nějak mám pocit, že bych byla zklamaná...
    Hezky jsi divadlo nafotila!!! Jarka

    OdpovědětVymazat

Vážím si každého vašeho komentáře a děkuji za ně.