Počet zobrazení stránky

pátek 17. června 2016

Kouzlo starých časů

Ve čtvrtek jsme s kamarádkou Evou opět zavítaly do Prahy - měly jsme zamluvenou návštěvu Muzea Kouzlo starých časů, kde jsou vystaveny oděvy a oděvní doplňky z viktoriánské a edwardovské doby, tedy z let 1850 - 1920 - zkrátka něco pro mne...
Co napsat a nepřehánět... nádhera, kouzlo, úžasnost... Už jen vstup do toho historického domu, ve kterém opravdu bydlí lidé - to je zážitek. Jeden z mála domů v této části Prahy, ze kterého se nestalo panoptikum pro cizince - tedy hospoda, prodejna skla, velvyslanectví či nějaká podobná příšernost bez bydlících obyvatel. Vidět ty nádherné šaty, samá krajka a výšivka a slyšet od příjemné paní průvodkyně krásný slovní výklad - to bylo něco pro mne, když mám ráda dobu na přelomu 19. a 20. století a hlavně bílou a krajky. Milá paní průvodkyně mi dovolila fotografovat, tak jsem toho využila:
 


 



















Když jsem si prohlížela všechny ty krásné šaty, složitě vypracované, plné krajkových vsadek, sámků, výšivek, prýmků - tak jsem si vzpomněla na knížky paní Evy Uchalové o módě, které mám doma a s paní průvodkyní jsme se shodly na tom, že jsou dokonalým průvodcem ve světě módy v průřezu několika staletí.  


Všechny tady vystavené exponáty jsou nádherné, jejich restaurování muselo být velmi náročné - na ukázku je ponechán rukáv u jedněch šatů v původním stavu v době získání tohoto kousku do sbírky. Vše je citlivě naaranžované, doplněné velkými kyticemi umělých květin, provoněné levandulí a jinými krásnými vůněmi. Moc se nám tam líbilo a já tam určitě nebyla naposledy, toto muzeum se stane mou častou zastávkou při návštěvě Prahy. A kdo má rád krásně věci a staré časy, tomu návštěvu Valdštejské ulice čp.  150/4 vřele doporučuji.
Hodně pohody



6 komentářů:

  1. Prima, že sis to tak užila!! ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) Kochala jsem se, kochala... Měj se krásně.

      Vymazat
  2. Lado, tak tam bych byla ve svém živlu... nádhera, nádhera !
    Měj se hezky. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko, myslela jsem si, že by se ti to také moc líbilo - takže při návštěvě Prahy na to mysli... Měj se hezky.

      Vymazat
  3. Takový balzám na duši pro ty, které/kteří můžou "staré časy", a to jsem prosím i já. Krása. Hezké dny Margo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně napsáno - balzám pro duši pro nás nejen vystavené šatičky, ale i krásný slovní doprovod paní průvodkyně. Hodně pohody.

      Vymazat

Vážím si každého vašeho komentáře a děkuji za ně.