Počet zobrazení stránky

čtvrtek 23. června 2016

Libochovice

Zámek v Libochovicích a jeho park jsou překrásné a jezdíme se tam podívat hodně často. Ve čtvrtek byl horký den - podle meteorologů u nás 35°C, ale ve stínu nádherných stromů v zámeckém parku i v samotném zámku byl příjemný chládek. První páv z těch šesti, které jsme viděli, měl poraněnou nožičku a trochu kulhal, ale i tak byl velký fešák, který mi pózoval před foťákem jak dokonalý manekýn:


To zvláštní volání pávů "au" (jestli si dobře pamatuji z povinné četby ze základní školy, tak Helenka z Pohádky máje poučovala svého Ríšu, že páv nevolá "pau", ale jen "au" )  se ozývalo ze všech míst, kde se tito krasavci procházeli nebo ukrývali:
V zámku se vždycky těším na růžovou komnatu - nejen proto, že spolu s modrou jsou nejsvětlejší, plné slunce, takové optimistické svými pastelovými barvami tapet, ale hlavně se mi líbí velké prosklenné dveře a také vedle nich portrét Therésie z Dietrichsteinů :
Tuhle fotografii jsem si "půjčila" z oficiálních stránek zámku...

Tahle dáma byla velice krásná - byla nejstarší dcerou knížete Josefa z Dietrichsteinů a provdala se za Jana Bedřicha hraběte z Herbersteinů.  Roku 1858 tím přešlo panství Libochovice do rukou rodu Herbersteinů (Dietrichsteinové neměli syna, jen dcery a tudíž rod vymřel po meči). Jestli vám tato komnata a hlavně obrázek Terezie něco připomíná, pak je to správně - natáčel se tady jeden díl 30 případů majora Zemana, a to díl Dáma s erbem (Květa Fialová zde hrála šlechtičnu z rodu Dietrichsteinů).
 Z tohoto okna zámku je nejkrásnější pohled do zámeckého parku:
 Při odchodu se s námi rozloučil páv na střeše zámku (barva oblohy a absence jakéhokoli mráčku potvrzuje úmorné vedro):
Příjemné okamžiky z prohlídky zámku jsme si ještě zvýšily dobrou kávou a zmrzlinovým pohárem v cukrárně naproti zámku. Jak se znám, za rok nebo za dva se do Libochovického zámku vydám znova. Když se mi něco líbí, tak to můžu vidět častokrát a neomrzí se  mi to.

Hodně pohody



2 komentáře:

  1. Taky se ráda vracím tam, kde se mi líbí :-)) Poslední tři roky jsou to Častolovice a jejich zámecký park :-), v zámku jsem byla jen jednou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak v Častolovicích jsem byla před mnoha lety, snad se mi podaří je znovu vidět. Zámecké parky jsou v tomto období krásné. Měj se hezky.

      Vymazat

Vážím si každého vašeho komentáře a děkuji za ně.