Počet zobrazení stránky

neděle 31. července 2016

Sušení

Koupila jsem krásné české  meruňky a švestky - takové ty ojíněné, sladké.

Pár se jich snědlo a na koláč nebyla chuť, tak jsem vytáhla na světlo sušičku, odpeckovala meruňky i švestky a narovnala do sušičky:




 Taková hromada ovoce to byla, na sedmi platech se začala sušit a nakonec z toho zbyla jen taková hromádka:
 

 Ty kupované sušené meruňky a švestky mají hodně sladkou chuť a také jsou trochu jako želé, takže si myslím, že nejsou jen usušené, ale ještě s něčím. Tady mám jistotu, že jsou to opravdu jen a jen meruňky a švestky.
Asi dlouho nevydrží, chutnají mi... A když jsem umyla starý talíř a mísu, na kterých bylo to ovoce, tak jsem si uvědomila, jak jsou krásné - zejména ten motiv s modrými kvítky se mi líbí:



Inu, jsem zkrátka na střepy...

Hodně pohody



6 komentářů:

  1. A máš zdravé ovoce nachystané na zimu :) Občas taky suším.
    Nádherný porcelán. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevěřím, že něco do zimy zbude, když je toho taková troška.:-) Měj se hezky.

      Vymazat
  2. Ladi, ten porcelán je vážně krásný, já ty staré střepy taky můžu :-))Já zase ze všeho dělám džem, včera z áronie například :-) Měj se krásně :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, tak vůbec nevím, co to áronie je... a jinak dřemů mám také plnou skříňku a také pár kompotů meruněk - ty miluji v zimě s kysanou smetanou. Měj se krásně.

      Vymazat
  3. Máš pravdu, že kupované sušené ovce je většinou před sušením namáčené do cukrového roztoku. A kdo ví jestli jen cukrového. Domácí máš určo lepší. Měj se, Pavel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aha, tak to namáčejí do cukrového roztoku - proto se mi mé sušené meruňky zdají tak kyselé proti kupovaným. A ještě na sáčku kupovaných je něco o síře, takže to už je úplně podivné. Měj se hezky.

      Vymazat

Vážím si každého vašeho komentáře a děkuji za ně.