Počet zobrazení stránky

čtvrtek 29. června 2017

Kroupy

Včera už od rána bylo chvílemi tak podivně pod mrakem a dusno, že to něco ohlašovalo. A to něco přišlo až odpoledne. Nejprve se ozývalo ze všech stran bouření a pak to začalo. Ne že bych v horách nezažila krupobití - kroupy padaly veliké a občas jimi byly stráně bílé jak v zimě, ale  tak prudké krupobití si nepamatuji.
Kousky ledu padaly hodně šikmo a tloukly do oken tak prudce a silně, že jsem měla strach, zda to dvojité sklo vydrží a ta plechová muzika, když se odrážely kroupy od parapetů a skákaly do výše, ta byla téměř ohlušující. Chtěla jsem otevřít okno, ale nešlo to, takže jsem mohla vyfotit trávník až později, to už z něj ale kroupy hodně mizely - přece jen byla tráva ještě rozpálená předešlými vedry:
A tuhle ledovou krasavici jsem si nechala na ruce tak dlouho, než z ni zbyla loužička vody...
Zajímavé je, že se po té zmrzlé nadílce ani neochladilo - ve chvilce vysvitlo slunce a pálilo tak silně, že brzy všechno vysušilo a jako by se nic nedělo... Moc vláhy to nepřineslo, jen v polích asi zůstalo hodně škod. Byly u vás také kroupy?

Hodně pohody 







2 komentáře:

  1. Ladi, ahoj!!
    Vítám Tě doma z výletu!!!
    Téédy- Vy jste ale měly kroupy!!!!
    U nás včera navečer přišly mraky a blahodárný déšť...Mám ráda ten vzduch po letním dešti...Tak včera bez zalévání...
    Nová scéna: víš, nelíbila se mi nikdy- už když jí stavěli...a když vykoukla- byla jsem zděšená...Myslím, že dnes by tato stavba rozhodně neprošla na takovém místě...
    Ale to jsou dějiny- připomínala mi takový veliký dům ROH se zvláštním pláštěm...
    Ale zase - když se dobře sedí a vidí tak krásné divadelní představení- tak člověk zapomene, kdeže to sedí!! :o))
    A Prachatice!!!! Moc se mi líbil Tvůj příspěvek o nich..Jsou opravdu krásné.
    Několikrát jsem tam byla "ubytovaná" v hotelu Koruna, ale to už je před lety..
    Ladi, měj se krásně!!
    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko, mám obavu, že dnes je to ještě horší, než tehdy. S Klubem Za starou Prahu jsme bojovali všemi prostředky za zachování domu na Václavském náměstí, který byl naprosto v pořádku, ale představ si - opravdu poslední den ve funkci před odvoláním tehdejší ministryně kultury podepsala ortel tohoto domu - takže bude demolován. Místo toho tam vyroste další taková hrůza, jaká vyrostla na Národní třídě tuším na rohu s Mikulandskou. Černé sklo, černá fasáda, hrůza... takhle zničí Prahu a naši politici a pražští zastupitelé jim to dovolí. Jsem dost vyděšená z toho, co všechno i dneska je možné. Tenkrát se ničilo z titulu politické moci, dneska z titulu politické moci a navíc peněz. Jsem asi hodně pesimistická, ale je mi líto každého díla, které jiní ničí. Jinak také ty se měj krásně, nesmíme se nechat okolnostmi otrávit. :-)

      Vymazat

Vážím si každého vašeho komentáře a děkuji za ně.