Počet zobrazení stránky

pondělí 19. června 2017

Šumava


Zatoulala jsem se na Šumavu. Když byl doma kocourek, nemohla jsem nikam dál jezdit, tak teď jsem se rozhodla se zase trochu toulat po naší zemi. Začala jsem na Zadově - pohled z okna hotelu byl úchvatný a chalupy v okolí také. 





Kvilda má krásný kostel sv. Štěpána - ten původní dřevěný shořel při velkém požáru v roce 1889, proto současný z roku 1894 je kamenný se šindelovým obložením. Líbily se mi místní chalupy i  pivovar a pekárna.

V Borové Ladě jsme viděli sovičky a v Horské Kvildě dřevěné sochy pana Ladislava Pavla (otce ing. Pavla Pavla), u Srní zase vlka ve výběhu - překvapilo mne, že ten vlček měl takovou krásně světle hnědou barvu, myslela jsem si, že vlci jsou šedočerní... Snad ho na tom snímku uvidíte, mým foťákem je umění zachytit tak rychlé momenty, jako je pohyb vlka.




Prošla jsem se z Antýglu krásným lesem podle Vydry až k jejímu soutoku s Křemelnou u Čeňkovy pily. Odtud pak pokračuje tato horská voda dál už jako řeka Otava - tuším, že ve škole jsme se učili "zlatonosná Otava".



Celou cestu podle vody mne fascinovaly ty nádherné ohromné balvany v řece i kolem ní, skály a zdravé stromy, vysoké smrky i maličké smrčky se světlezelenými jemnými výhonky (musela jsem si je častokrát pohladit).
 A ještě, abych nezapomněla,  v Zadově je z bývalého skokanského můstku udělaná rozhledna - přiznám se, že jsem až nahoru nedošla. Mohla jsem jít, dokud jsem neviděla dolů, ale jakmile jsem uviděla v mezerách mezi jednotlivými schody pod sebou  tu výšku, zbaběle jsem se vrátila dolů:






Ještě jeden pohled z okna do dáli - to ráno byly na obloze mraky a další putování po Šumavě příště...

Hodně pohody











8 komentářů:

  1. Ladi,
    tak už cestuješ, to je prima!!
    a taková krásná místa- Kvilda a Borová Lada a kameny u Vydry!!!
    A na Zadově jsem prožila svůj první "lyžák" na gymplu...
    Moc to tam pozdravuj, užívej si to a těším se na další reportáž!!
    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko, tím touláním se vracím do dětství - na motorce jsem s tatínkem procestovala snad celou zem. A na svůj první a poslední lyžák si také pamatuji - byl v Krkonoších. Byly to krásné časy, ty studentské, viď? Měj se krásně.

      Vymazat
  2. Tak tady všude už jsem byla.Díky za milé připomenutí našich krásných míst. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tu naši zemičku moc miluji a pořád jsem udivená tím, kolik krásných míst jsem ještě neviděla. Měj se moc hezky.

      Vymazat
  3. Lado, krásné chvíle jsi prožila, tomu věřím ... Šumavu miluju, je to pro mě srdeční záležitost ..
    Hezké výlety ti přeju. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, Jarko - Šumava je nádherná a vůbec všechno u nás. Já mám dodnes v srdci Krušné Hory, i když už nejsou takové, jaké si pamatuji z dětství. Měj se hezky.

      Vymazat
  4. Lado, moc děkuji za tuhle krásnou procházku. Šumava je moje srdeční záležitost, ale snad už jen vzpomínková. když jsme bydleli v Horšovském Týně, tak jsem jezdili na Šumavu často. Mám to nyní moc daleko a tak jsem jen dříve malou návštěvu a pak kousíček Boubína na zájezdu. Řeku Vydru jsem měla moc ráda. Ona je těmi balvany pověstná. jak vidím řeku s balvany, okamžitě si vzpomenu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo by nádherné, kdybys Šumavu a Vydru nafotila ty s tou tvou dokonalostí. Věřím, že taková krásná příroda zůstává v srdci člověka po celý život, ta vzpomínka nevymizí a pomáhá v těžkých chvílích. A v Horšovském Týně jsem kdysi byla, když jsme s tatínkem na motorce putovali po hradech a zámcích - je krásný, malebný... Děkuji ti za krásná slova, Marijo.

      Vymazat

Vážím si každého vašeho komentáře a děkuji za ně.